راهنمای سئو برای رستورانها و کافههای محلی

سئو محلی Local SEO چیست؛ انواع استراتژی‌ های سئو لوکال

در شبکه های اجتماعی جواب مشتریان را بدهید، از کسانی که از رستوران شما استفاده کرده اند بخواهید که در کامنت ها نقد خود را بگویند و از پیگیری آنها مطمئن بشوید. علاوه بر این، SEMrush و Moz نیز ابزارهای قدرتمندی برای تحلیل و بهینه‌سازی سئو محلی به شمار می‌روند. با استفاده از این ابزارها می‌توانید نقاط ضعف و قوت وب‌سایت خود را شناسایی کنید و بر اساس آن استراتژی‌های بهینه‌سازی خود را تنظیم کنید. هر بار که محتوا می‌نویسید باید با استفاده از کلمات کلیدی با حجم سرچ بالا، عنوان سئو مناسب، استفادۀ درست از هدینگ 1 تا 6، متا دیسکریپشن و بدنۀ متن، محتوا را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. حتماً باید تیم تولید محتوای خوبی استخدام کنید که برای شما تولید محتوای جغرافیایی یا محلی را به صورت هدفمند انجام دهند. از آنجایی که تعداد فروشگاه ها و امکاناتی که روی سئوی محلی کار می کنند در حال افزایش است، این احتمال وجود دارد که به طور طبیعی حتی در صورت عدم تخلف، مقایسه شود.

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. از لحظه ای که تصمیم می گیرید در فضای مجازی حضور داشته باشید تا زمانی که ایده های شما اجرایی و سپس شکوفا می شوند، مسیر سختی پیش رو دارید. پنتازوم با ارائه مشاوره و خدمات کسب و کار در این مسیر همراه صبور و حرفه ای شماست. برای اینکه صفحه تماس با ما و درباره ما در نتایج گوگل دیده شود شما می توایند از این بخش آن ها را انتخاب کنید.

این نوع نتایج زمانی ظاهر می‌شوند که کاربر به دنبال خدمات یا محصولات در یک مکان خاص باشد. در Local SERP معمولاً لیستی از کسب‌وکارهای محلی به همراه اطلاعاتی مثل نام، آدرس، شماره تماس، نظرات کاربران و نقشه نمایش داده می‌شود. علاوه بر موارد فوق، تولید محتوای محلی و مرتبط با منطقه شما نیز بسیار موثر است. می‌توانید بلاگ‌هایی در مورد غذاهای محلی، رویدادهای منطقه، یا معرفی جاذبه‌های گردشگری اطراف رستوران خود بنویسید. با رعایت این نکات و ایجاد یک استراتژی سئو محلی قوی، می‌توانید مطمئن شوید که رستوران شما در نتایج جستجوی محلی گوگل رتبه بالایی کسب خواهد کرد و مشتریان بیشتری جذب خواهد نمود. سئو محلی فرایندی است که به بهینه‌سازی حضور آنلاین کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی می‌پردازد.

این موضوع به شما کمک می‌کند تا حضور خود را برای سؤالاتی که مشتریانتان جست‌وجو می‌کنند به حداکثر برسانید. ما برای شما از فهرست کلمات کلیدی در گوگل برای عبارت «آرایشگاه مردانه» مثالی می‌زنیم. بسته نقشه Map Pack یا بسته محلی مجموعه‌ای از 3 نتیجه کسب‌وکار محلی است که گوگل در قسمت بالای نتایج جست‌وجو و در کنار نقشه (یا پایین نقشه) آن را نشان می‌دهد. به طور قطع برخی از عوامل رتبه‌بندی مانند بک‌لینک‌ها به شما در رتبه‌بندی نتایج ارگانیک محلی و سئو کمک می‌کنند. سایر عوامل رتبه‌بندی جست‌وجوی محلی مانند NAPها فقط برای رتبه‌بندی در Map Pack مهم هستند. همان طور که مشاهده کردید، با اینکه برای سئو محلی سایت نباید از سئو عادی آن غافل شد، اما یک سری استراتژی‌های اضافه وجود دارند که می‌توانند باعث بهتر دیده شدن سایت در جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی شوند.

هنگامی که واقعاً روی سئوی محلی کار می کنید، در جریان زیر انجام می شود. در سئوی معمولی دانش HTML، CSS، جاوا اسکریپت و … برای اقدامات داخلی سایت مورد نیاز است. این به این دلیل است که کاربر صرفاً بر اساس نتایج جستجو تصمیم نمی‌گیرد، بلکه بر اساس عوامل متعددی مانند «توئیتر»، «اینستاگرام»، «بررسی‌های گوگل» و «شهرت دوستان» تصمیم می‌گیرد. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. از ابزارهایی مانند Google Analytics و ابزارهای مدیریت سئو برای بهینه‌سازی بیشتر استراتژی خود استفاده کنید. نکته جالب در مورد این کسب و کار آن است که دفتر اصلی آن‌ها در هیچ‌یک از دو منطقه بالا واقع نشده است.

بسته‌های اسنک محلی قالبی هستند که هنگام جستجوی رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی ظاهر می‌شوند. لطفاً اقداماتی را علیه تبلیغات شفاهی انجام دهید تا از تعداد “بازدید افراد علاقه مند به نتایج جستجو” کاسته نشود. در صورتی که سؤالی دربارۀ نرخ کلیک دارید، از طریق بخش نظرات همین مطلب، با ما در ارتباط باشید. شما می‌توانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی شده، افراد را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کنید. شما می‌توانید از تصاویر خلاقانه و جذابی که در ادامه قرار داده‌ایم، الگو گرفته و باعث افزایش CTR تبلیغات‌تان شوید. در سراسر دنیا کاربران زیادی برای سفارش غذا به جای استفاده از سایت یا سفارش تلفنی از اپلیکیشن های سفارش غذا (مثل اسنپ فود) استفاده میکنند.پس از ثبت سایت در این اپلیکیشن ها مطمئن بشوید.

این موضوع اهمیت ویژه‌ای داردزیرا هر چه وبسایت شما بیشتر در معرض دید قرار گیرد، احتمال کلیک شدن بر روی آن توسط مشتریان بالقوه بیشتر است. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوا برای افزایش نمره و نمایش در نتایج جستجوی محلی اشاره دارد. لینک‌سازی محلی از دیگر روش‌های مؤثر است که می‌توانید از سایت‌های محلی معتبر یا انجمن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مرتبط برای جذب لینک‌های مفید استفاده کنید. در نهایت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحات نیز از عوامل کلیدی در موفقیت سئو محلی است، چرا که بسیاری از جستجوهای محلی از طریق دستگاه‌های موبایل انجام می‌شود. بک‌لینک‌های دریافتی از وب‌سایت‌های معتبر محلی با بهبود سئوی محلی وب‌سایت، اعتبار کسب و کار شما را در نظر موتورهای جستجو بیشتر می‌کنند و در افزایش «رتبه دامنه» (Domain Authority) شما نیز بسیار موثر هستند. NAP یک فایل متنی با فرمت HTML در وب‌سایت شما برای گوگل است و وجود آن در نمایش هرچه بهتر وب‌سایت در نتایج جستجوهای محلی به گوگل کمک می‌کند.

این کار به موتورهای جستجو کمک می‌کند ساختار سایت شما را بهتر درک کنند و همچنین کاربران را به اطلاعات مرتبط هدایت می‌کند. از کلمات کلیدی محلی در عنوان‌ها، توضیحات متا و محتوای صفحات استفاده کنید. صفحات اختصاصی برای خدمات یا محصولات محلی ایجاد کنید و لینک‌های داخلی را بهبود دهید. اطلاعات کسب‌وکارتان را در دایرکتوری‌های معتبر محلی ثبت کنید و از یکسان بودن نام، آدرس و شماره تلفن در همه پلتفرم‌ها اطمینان حاصل کنید. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژی‌های ذکر شده، می‌توانید بازاریابی کسب‌وکارتان را بهینه‌سازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغات‌تان شوید. یکی از موارد مهمی که در سایت رستوران میتواند نظر مشتری را جلب کند عکس غذاهایی است که این رستوران سرو میکند.

همچنین، با بهینه‌سازی اطلاعات تماس و مکان، اعتماد مشتریان جلب می‌شود و احتمال دریافت نظرات مثبت بیشتر می‌شود. در نتیجه، سئو محلی به رشد کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند تا بتوانند در برابر رقبا بهتر رقابت کنند و مشتریان هدفمندتری جذب نمایند. بر اساس آمارها حدود ۹۰ درصد از مشتریان در فضای آنلاین برای پیدا کردن خدمات و محصولات موردنیاز خود به‌دنبال کسب و کارهای محلی می‌گردند. این موضوع «سئوی محلی» یا «لوکال سئو» را به‌یکی از ابزارهای ضروری دیجیتال مارکتینگ برای جذب مشتریان بالقوه تبدیل کرده است. اسکیمای سئوی محلی یکی دیگر از فاکتورهای مهم سئو محلی است که با افزودن داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت، اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما (مانند آدرس، شماره تماس و نظرات) را به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد.

جست‌وجوی محلی یک کانال ضروری برای مشاغل مختلف است و به مشتریان محلی خدمات می‌دهد. امیدواریم این مقاله برای شروع سفر هیجان‌انگیز شما در زمینۀ لوکال سئو و اهمیت دادن به جست‌وجوی محلی مناسب باشد. در پاسخ به سؤال شما مبنی‌بر اینکه «سئو محلی چیه» باید بگوییم که لوکال سئو یا سئوی محلی Local SEO فرایند بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو برای مشاغل محلی است. حتماً برای شما پیش آمده است که اسباب‌کشی کرده و به محلۀ جدیدی رفته باشید. در روزهای اول احتمالاً به دلیل ناآشنایی با منطقۀ جدید در گوگل به دنبال مکان‌های مهم از جمله آرایشگاه، رستوران، کافی‌شاپ و ...

زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسب‌وکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج ملموس دیده شود. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. اطلاعات Name (نام کسب‌وکار)، Address (آدرس) و Phone (شماره تماس) را در قسمت‌های مهم سایت (مانند فوتر، صفحه تماس با ما و صفحه اصلی) درج کنید. مطمئن شوید این اطلاعات با NAP موجود در دایرکتوری‌ها (Directory) و Google My Business یکسان است. البته این موضوع کمکی به بهبود رتبه‌بندی شما در «نتایج نقشه‌دار» (Local Pack) نمی‌کند و برای نمایش در آن بخش باید حتما پروفایل Google My Business را ایجاد و بهینه‌سازی کرده باشید.

“پرداخت برای تبلیغات دهان به دهان” و “خرید بک لینک” توسط دستورالعمل های گوگل ممنوع است. یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید این است که “با صداقت به نظرات پاسخ دهید”. همچنین هنگام ارسال، در صورت پیوست عکس یا تصویر برجسته، در پنل دانش نمایش داده می شود و توجه کاربر را به خود جلب می کند. البته، چندین سال طول می کشد تا بررسی ها را دریافت کنید، بنابراین لطفاً توجه داشته باشید که تأثیر آن زودتر قابل مشاهده خواهد بود. حتی گاهی اوقات مسافران نیاز به فهرستی از رستوران‌های موجود در یک شهر دارند؛ بنابراین نوشتن مطلبی برای کلیدواژه «فهرست رستوران‌های سنتی شهر شیراز» می‌تواند مفید باشد. برای بار بعدی نظر من، نام، ایمیل، و وب سایت من را در این مرورگر ذخیره کنید.

این کار باعث بهبود نمایش اطلاعات در نتایج جستجوی محلی و افزایش شانس جذب مشتریان محلی می‌شود. لوکال سئو (Local SEO) در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ شکل گرفت، زمانی که موتورهای جستجو تلاش کردند نتایجی مرتبط با موقعیت مکانی کاربران، مانند ساعات کاری فروشگاه‌ها یا موقعیت آن‌ها در نقشه، ارائه دهند. پیش از پیدایش لوکال سئو، کسب‌وکارها بیشتر به روش‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند. این تحول دیجیتال به کسب‌وکارها امکان داد تا با استفاده از عوامل رتبه‌بندی محلی، به شکلی هدفمندتر در جستجوهای محلی دیده شوند و به مشتریان اطراف خود دسترسی پیدا کنند. تا اواسط دهه ۲۰۰۰، لوکال سئو به یکی از ابزارهای کلیدی برای تسلط بر بازارهای محلی تبدیل شد.

الگوریتم محلی گوگل برای نمایش بهترین نتایج جستجو بر اساس موقعیت مکانی کاربر طراحی شده‌است. این الگوریتم با تحلیل اطلاعات مختلف، مانند درخواست جستجوی کاربر، مکان او و جزئیات کسب‌وکارها، نتایجی را ارائه می‌دهد که به نیازهای کاربران در همان منطقه جغرافیایی پاسخ دهد. هدف اصلی این الگوریتم ارائه گزینه‌هایی مرتبط، نزدیک و معتبر به کاربران است، به طوری که بهترین خدمات یا محصولات محلی را به آن‌ها پیشنهاد دهد. تغییرات و به‌روزرسانی‌های مداوم این الگوریتم باعث می‌شود کسب‌وکارها برای بهینه‌سازی استراتژی‌های محلی خود همیشه به‌روز باشند. در این  راهنمای جامع سئو محلی درباره اینکه یک ابزار ضروری برای جذب مشتریان نزدیک و افزایش فروش است، صحبت کردیم.

61 درصد از مصرف‌کنندگان در یک نظرسنجی جست‌وجوی محلی گفته‌اند که هر روز در گوگل جست‌وجوها را به صورت محلی سرچ می‌کنند. طبق گفته گوگل، 30 درصد از همۀ جست‌وجوهایی که در گوگل انجام می‌شود مربوط به مکان و منطقۀ یک کسب‌وکار یا برند است. ميخک مارکتينگ تداعی خلاقیت و نوآوری در دنیای طراحي سايت و توليد محتوا انگليسي و فارسی است که با هدف ارائه محتواهاي يونيک، سئو و طراحي سايت فعالیت خود را آغاز کرده است. اين مجموعه بيش از 10 سال سابقه در زمينه ديجيتال مارکتينگ را دارد و تاکنون به هزاران شرکت و افراد مختلف خدمت رساني کرده است. سئوی محلی به سرعت موثر است و در حدود 1 تا 2 هفته پس از شروع اقدامات موثر خواهد بود. تفاوت با بسته های محلی معمولی این است که رتبه بندی ها و نظرات نمایش داده نمی شوند.

اولین و مهم ترین کار در سئو محلی ساخت بیزینس پروفایل است، می‌توان گفت انجام این کار از تمام مراحل دیگر مهم تر است. این کار به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجوهای محلی به صورت بسته نقشه ظاهر شوید. پیشنهاد می‌شود که کد ایمبد (embed) گوگل مپ را در قسمت درباره ما وبسایت خود قرار دهید، با اینکار به گوگل می‌فهمانید آدرس وب‌سایت شما چقدر برای کاربران اهمیت دارد. سئو داخلی یکی از بخش‌های مهم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌دهید تا رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک می‌کنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذاب‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد. بعضی از کسب‌وکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برای آن‌ها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد.

علاوه بر این، تولید محتوای ویدیویی و تصویری درباره محصولات و خدمات خود می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی جذب مشتریان محلی داشته باشد. ویدیوها نه تنها جذابیت بیشتری دارند بلکه می‌توانند اطلاعات را به شکل بهتری منتقل کنند. امروزه بیشتر جست‌وجوهای افراد در گوگل با تلفن همراه و به صورت محلی سرچ می‌شود. کاربران با استفاده از تلفن همراه نظرات مختلف دربارۀ کسب‌وکار شما را می‌خوانند و مسیرهای مکانی منتهی به شرکت شما و اطلاعات تماس را بررسی می‌کنند. با موبایل فرندلی کردن سایت و رابط کاربری مناسب، مشتریان احتمالی را جذب و مشتریان اصلی خود را حفظ کنید.

با رعایت برخی نکات جزئی و دقت و توجه کافی می توان به خوبی این کار را انجام داد و نتایج خوبی را دریافت کرد. تنها کافیست کلمات کلیدی خود را به درستی انتخاب نمایید و نکات مهم آن را به درستی انجام دهید. شعبه مجازی ماپرا به طبق آخرین الگوریتم های گوگل طراحی و پیاده سازی شده است. شما فقط با اضافه کردن محصولات خود از سئو خودکار شعبه مجازی ماپرا بهره مند خواهید شد. ماپرا برای دیده شدن و فروش بیشتر کسب و کارتان همه راهکارهارا ارائه می کند.

در حالی که GBP یک مکان فرود اصلی برای بسیاری از جستجوگران محلی است، وب‌سایت کسب‌وکار محلی همچنان نقش مهمی به عنوان یک فروشگاه اینترنتی و منبع اطلاعات ایفا می‌کند. در سئو محلی، تکنیک‌های مختص به بهینه‌سازی نقشه‌ها و اطلاعات مکانی استفاده می‌شود که در سئو عمومی چنین مواردی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. گوگل همچنان هوشمندتر می‌شود و تولیدکنندگان محتوا می‌توانند بیشتر برای کاربران و کمتر برای موتورهای جست‌وجو بنویسند. در حالی که نوشتن دربارۀ موضوعات کلی کاربران بسیاری را جذب می‌کند، گاهی اوقات مهم است که تمرکز خود را افزایش دهید و دربارۀ اخبار محلی یا صنعتی بنویسید تا مخاطبان محلی را جذب کنید. با تبلیغ گردهمایی‌های صنعتی و محلی، اخبار، معرفی کارمندان و سایر محتوای آموزشی در وبلاگ خود مرجع محلی صنعت خود باشید. به محتوای برتر فکر کنید؛ چراکه محتوای خاص و دست‌اول به اعتبار برند شما می‌افزاید و مخاطب بیشتری نام برند شما در سرپ گوگل می‌بینند.

این شاخص شامل عواملی مانند تعداد و کیفیت نظرات، نقل‌قول‌ها در سایت‌های دیگر و میزان دیده شدن آنلاین شما است. مدیریت نظرات، پاسخ‌گویی به بازخوردها (چه مثبت و چه منفی) و ایجاد پروفایل‌های معتبر در سایت‌های دایرکتوری محلی می‌تواند برجستگی کسب‌وکار شما را افزایش دهد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای بهبود سئوی وب‌سایت و جذب مخاطب راغب (لید) است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملا مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. از سال ۲۰۱۷ جستجوهای موبایلی که در آن‌ها از عبارت «near me» استفاده شده، چیزی حدود ۲۵۰ درصد افزایش داشته است. با بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای آن برای نمایش در صفحه نمایش‌های مختلف، بازدید از آن را برای مشتریان بالقوه و فعلی محلی آسان کنید.

اطلاعات لیست خود را با منو، اطلاعات تماس، ساعات کاری و لینک به وبسایت خود، به طور مداوم بروزرسانی کنید. تشویق مشتریان راضی به ارسال نظرات مثبت و فعالانه پاسخ دادن به نظرات به تقویت تلاش‌های سئو محلی شما کمک شایانی خواهد کرد. به بهینه سازی سایت رستوران و کافه به نحوی که در سرچ گوگل نمایش داده شود، سئو رستوران می‌گویند. سئو سایت می‌تواند از بهترین استراتژی‌ها برای افزایش فروش و بهتر دیده شدن این مجموعه‌ها باشد. بنابراین در هنگام طراحی سایت کافه و رستوران باید به سئو آن نیز توجه ویژه‌ای نمود و این کار را به افراد متخصص و مجرب در این زمینه سپرد. سئو محلی ابزار حیاتی برای کسب و کارهایی است که به دنبال جذب مشتریان در یک منطقه خاص هستند.

جوابی که از این جستجو میگیرد با توجه به موقعیت مکانی متفاوت خواهد بود. در یک سایت رستوران محتوای خاص میتواند نوع ارائه منو در سایت، ویدیو، عکس و ... ما در بهسایت از سال 1401 به عنوان یک گروه تخصصی در زمینه دیجیتال مارکتینگ آغاز به کار کردیم. ما در تیم بهسایت به دنبال نوآوری و کارکردهای مبتکرانه در حوزه‌های مختلف مانند عکاسی تبلیغاتی، طراحی و توسعه وب‌سایت، تولید محتوا، سئو سایت و تبلیغات هستیم. اگر شما یک کسب‌وکار محلی هستید که به‌طور منظم محتوایی را برای به اشتراک‌گذاری در کانال‌های اجتماعی یا از طریق خبرنامه ایمیلی ایجاد می‌کنید، به اشتراک‌گذاری این محتوا از طریق GBP نیز ضروری است.

همچنین، مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً ۷۰٪ از مشتریان قبل از خرید، به دنبال اطلاعات محلی می‌گردند. بنابراین اگر کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر نشود، به طور قطع بسیاری از فرصت‌های فروش را از دست خواهید داد. حمایت مالی از یک وبینار یا رویداد، میزبانی یک رویداد اجتماعی و تبلیغ یک کسب‌وکار ‌محلی که دوست دارید در ایجاد روابط با افراد برجسته و تأثیرگذاران حرفۀ شما بسیار مؤثر هستند. نوشتن یک وبلاگ مهمان در سایت مشابه با صنعت شما به جذب مشتریان هدف کمک می‌کند. اگر شما یک شرکت‌کننده فعال در مکالمات اجتماعی هستید، سروصدای اطراف شما به شکل لینک‌های ورودی، رشد رسانه‌های اجتماعی و پوشش رسانه‌ای افزایش می‌یابد. به طور کلی سئوسایت رستورانی شامل بهینه‌سازی محتوای دیجیتال به گونه‌ای است که درنتایج جستجو دررتبه‌های بالاتری نمایش داده شود.

از کاربران بخواهید که بازخوردهای خود را برای بیزینس شما ثبت کنند، اگر این بازخوردها مثبت باشد می‌تواند در جلب اعتماد کاربران و کلیک بر وبسایت شما و در نهایت جلب اعتماد گوگل موثر باشد. طبق آمار و تحقیقات 80 درصد از جستجوها درگوگل با استفاده از گوشی های هوشمند انجام می شوند. بنابراین بسیار مهم است که سایت شما دارای نسخه ی موبایل باشد و با تلفن همراه قابل جستجو باشد. باید این موضوع را برای انجام سئو در نظر داشت زیرا موجب ارتقای سایت می گردد. اگرسایت شما برای گوشی های هوشمند مناسب نباشد ممکن است بسیاری از مشتریان احتمالی خود را ازدست بدهید و درنتیجه درآمد کمتری خواهید داشت. سالن‌های برگزاری رویدادها، مانند تالارهای عروسی، سالن‌های کنفرانس و حتی سینماها و شهربازی‌ها می‌توانند با استفاده از سئو محلی مخاطبان هدف را جذب کنند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری